שירו של אבא: ויחי \\ יואב דיליאון

יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא: ויחי \\ יואב דיליאון

בכל שבוע מפאר יואב דיליאון את שולחן השבת בדברי תורה אותם זכה לשמוע מאביו ר' בנימין זאב ז"ל, השבוע פרשת 'ויחי' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה

צילום: משה ביטון
21:27
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק אחרון לביצועים: אלו הקלידנים הטובים יעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"ויברך את יוסף ויאמר.. המלאך הגואל אותי מכל רע יברך את הנערים…"
שואל אבא: לכאורה תמוה הרי הכתוב פותח בהודעה "ויברך את יוסף " אבל אנחנו לא מוצאים שיעקב מעניק ברכה ליוסף כי אם לשני הבנים שיוסף הציג לפניו? אלא אומר אבא שבמילים "המלאך… יברך את הנערים" יש לראות בהחלט ברכה ליוסף שהרי השאיפה של האדם בחייו היא לראות בטוב בניו ובאושרם לכן אין ברכה טובה לאדם מזו שבניו יהיו מבורכים.

"אפרים ומנשה כראובן ושמעון יהיו לי.." אבא שהתעמק חזק בענייני גימטריאות תמיד אמר שבגימטריה לא מקפידים על הבדל של אחד והיה מביא רמז מהפסוק הזה "אפרים ומנשה כראובן ושמעון יהיו לי.." הגימטריה של אפרים ומנשה = 732 והגימטריה של ראובן ושמעון = 731 מכאן שבעריכת גימטריא אין מקפידין על הפרש של אחד.

"ויקרבו ימי ישראל למות.. ועשית עמדי חסד ואמת.." רש"י אומר "חסד שעושים עם המתים הוא חסד של אמת שאינו מצפה לתשלום גמול.." אומר הבא תמיד הכל מרומז בכתוב ולכן הדברים שבהם עושים חסד עם המתים הם בראשי התיבות של המילה אמת
א=ארון
מ=מיטה
ת=תכריכים

ומוסיף אבא ואומר גם הדברים של רש"י מרומזים במילה אמת ראשי תיבות: אינו מצפה תשלום

"בן פרת יוסף "אומר אבא האותיות של המילה פרת הן גם המילה פתר: כי על ידי שיוסף פתר את חלומו של פרעה עלה לגדולה.

"ואני בבואי מפדן מתה עלי רחל.. בדרך אפרת היא בית לחם" וכרגיל אצל אבא הכל מרומז ולכן המילה אפרת ראשי תיבות: רחל אמנו פה תיקבר. ולמה דווקא פה?
והתשובה, אומר אבא. ככתוב 'היא בית לחם' כלומר כאן יהיה המקום שרחל "תלחם" עבור בניה שתבקש עליהם רחמים שיחזרו הבנים לביתם.



0 תגובות